معاون شرکت راه آهن: برقی کردن خط آهن دورود




۱۵ام آذر ۱۳۹۶ سخنوری


تین‌نیوز | 

معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه‌آهن با بیان اینکه دوخطه مسیرهای ریلی و برقی کردن قطارها پروژه های مورد هدف راه آهن هستند گفت:طرح برقی کردن مسیر ریلی دورود – اندیمشک را در برنامه داریم.

مازیار یزدانی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اهواز افزود:برای ۲ خطه کردن مسیر ریلی قم -دورود نیز باید از فاینانس خارجی و یا طرح های مشارکتی استفاده کنیم.

وی گفت: از چهار بلاکی (مسیر یک ایستگاه تا ایستگاه دیگر) که برای بازسازی در مسیر خط آهن دورود – اندیمشک برنامه ریزی شده بود یک بلاک به پایان رسیده و امیدواریم با بازسازی بلاک دوم مشکلات این نقطه حل شود.

یزدانی افزود: ۲ بلاک دیگر در اداره کل راه آهن زاگرس و لرستان است که به طور همزمان تا پایان سال مورد بازسازی قرار می گیرند تا در مسیر ریلی دورود – اندیمشک دیگر شاهد مسدودی بلندمدت نباشیم.

وی ادامه داد:به دلیل شکستگی پی در پی ریل در این مسیر، در بسیاری مواقع مجبور به کاهش سرعت بودیم و بازگشت به سرعت مجدد استهلاک بسیاری در پی داشت اما با اتمام پروژه بازسازی این محور شامل توازن سرعت در تمام طول مسیر هستیم.

وی گفت: یکی دیگر از ملزومات بازسازی این مسیر ریلی، ارتقای ایمنی قطارها است.

یزدانی با اشاره به اینکه احداث مسیر ریلی هزینه بسیاری دارد اظهارکرد: مسیر ریلی تهران – اهواز – سربندر در حد فاصل بین قم – دورود – اندیمشک یک خطه است که برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت موجود خوزستان باید این محور ۲ خطه شود.

وی ابراز امیدواری کرد ۲ خطه شدن مسیر ریلی دورود – اندیمشک، موجب افزایش سرعت حرکت قطارها و نیز ایمنی در این مسیر شود.

در چهار سال گذشته ۹ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۲۶۲ تن کالا از طریق خط آهن به خارج از خوزستان ارسال و ۱۵ میلیون و ۶۱۷ هزار ۹۰۵ تن بار از طریق خطوط ریلی وارد خوزستان شده است.

 



مطالب پیشنهادی